Hylleplassering
Forfatter
Tittel Kunstig intelligens i skriveopplæringen
År
Serie
Omfang
Språk
Emne
Noter Enten du elsker eller hater det, må du som lærer forholde deg til generative språkmodeller. I Kunstig intelligens i skriveopplæringen møter du Lars, en niendeklassing som bruker ChatGPT til å gjøre skriveoppgavene for seg. Hvilke muligheter har læreren til likevel å lære Lars å skrive? Boka svarer også på sentrale spørsmål om generative språkmodeller som: KI-literacy, hva er det? Hvordan er forholdet mellom språkbruk og kognitiv utvikling? Du får også en rekke konkrete tips til hvordan KI kan brukes i skriveopplæringen. Tipsene er hentet fra lærere og silt gjennom teori om god skriveopplæring. Agnar Lirhus er skjønnlitterær forfatter av en rekke titler i forskjellige sjangre. Han er også norsklektor og har undervist i kreativ skriving, blant annet ved Forfatterstudiet i Bø. Da ChatGPT ble lansert, hoppet han ned i kaninhullet for å finne ut hvilke konsekvenser generative språkmodeller kan få for forfattere, skoleelever og samfunnet som sådan.
Venteliste
*00002016pam 22002411 4500
*001185600
*008240318 a 0 00nob 2
*015 $a0719855$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-80256-1$bheftet$cNkr 189.00
*08201$a371.33463$zh$223/nor/20240209
*090 $c371.33$dLIR
*10010$aLirhus, Agnar$d1978-$jn.$0(NO-TrBIB)5076769
*24510$aKunstig intelligens i skriveopplæringen$cAgnar Lirhus
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2024
*300 $a70 sider
*440 0$aSkoleserien
*520 $aEnten du elsker eller hater det, må du som lærer forholde deg til generative språkmodeller. I Kunstig intelligens i skriveopplæringen møter du Lars, en niendeklassing som bruker ChatGPT til å gjøre skriveoppgavene for seg. Hvilke muligheter har læreren til likevel å lære Lars å skrive? Boka svarer også på sentrale spørsmål om generative språkmodeller som: KI-literacy, hva er det? Hvordan er forholdet mellom språkbruk og kognitiv utvikling? Du får også en rekke konkrete tips til hvordan KI kan brukes i skriveopplæringen. Tipsene er hentet fra lærere og silt gjennom teori om god skriveopplæring. Agnar Lirhus er skjønnlitterær forfatter av en rekke titler i forskjellige sjangre. Han er også norsklektor og har undervist i kreativ skriving, blant annet ved Forfatterstudiet i Bø. Da ChatGPT ble lansert, hoppet han ned i kaninhullet for å finne ut hvilke konsekvenser generative språkmodeller kan få for forfattere, skoleelever og samfunnet som sådan.
*650 1$aKunstig intelligens$0undervisningsmetoder$1371.33463$2bibbi$41658205$9nob
*856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/7a674f36-59f0-4965-9410-7bb82a7df886/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/7a674f36-59f0-4965-9410-7bb82a7df886/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=764619&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening